Framme i Sydney

Igår var vår andra och sista dag i Singapore. Vi var trötta efter 12 timmar på flyget så vi sov ikapp 11 timmar. Vi fick behålla rummet fram till 13.00, så vi provade poolen innan vi gav oss ut för att hitta till en mat marknad som Elin hade rekommenderat. Som vanligt navigerade vi fel, men efter lite tur så hamnade vi på rätt ställe

Efter maten strosade vi runt lite för att sedan ta oss till flygplatsen. Vi var där i god tid (4 timmar) och checkade in våra väskor. Flygresan var bara en lång plåga i 7 timmar med ca 1 timme sömn. Vi landade 07.20 i Sydney och vi blev inte stoppade i tullen för att vi hade ned oss godis. Sen tog vi tåget till Sydney central station där nästa utmaning var att hitta till hotellet. Efter att ha installerat MAPS.ME, lyckats att gå i fel riktning hittade vi rätt. När väl var framme upptäckte vi att vi hade bara åkt en station till så hade vi bara behövt gå 200 meter till hotellet.

Hotellrummet var inte klart, så vi avverkade turistfällan nummer 1 i Sydney. Efter det drog vi oss tillbaka till hotellet för att sova ikapp natten.

Efter en snabb napp, gick vi till Georg Street där allt händer enligt hotellpersonalen. Vi begav oss dit. Det var en gata där spårvagnen gick mitt på den breda gatan. Längs sidorna var det fullt med snabbmat, främst kinesiska. Vi kunde inte bestämma för vilken resturang som passade oss, så till slut gick vi till den första vi såg och tog en pizza 🍕

Efter maten så provade vi på den inhemska ölen på en pub